301786
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Część trzecia: Zabawa w muzyce, pieśni i tańcu.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera m.in.: Śpiewaj i baw się z nami ; Zabawa w muzycznych działaniach dziecka ; Ja, ty, my..., czyli o zabawie muzycznej więcej ; Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy ; Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy ; Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości ; Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole ; Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą ; Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki ; Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien? ; Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej? ; Zainteresowania jako czynnik wzmagajacy potrzebę zabawy / Jadwiga Ucyła-Zroski.
Zawiera: Systemy nauczania muzyki uwzględniające tresci zabawowe ; Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jacquesa-Dalcroze,a i Rudolfa Labana ; Zabawa wyrazona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly,a ; gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka według Shinichi Suzuki i Carla Orffa ; Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki ; Zintegrowana pedagogika muzyczna jako specyficzny rodzaj aktywności twórczej dzieci i młodzieży / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie ; Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę ; Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki) ; Zabawy muzyczne w rodzinie ; Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków - znakiem tradycji i przyszłości ; Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze ; Katalog dobrej zabawy w domu, szkole oraz grupie rówieśniczej / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Piosenki, pląsy i tańce dzieci w róznym wieku ; Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni ; Muzykujemy i bawimy się dźwiękami ; Ruch, pląsy i tańce za zajęciach muzycznych różnych grup wiekowych ; Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości ; Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć ; Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej pt. "Fryderyk Chopin to wielki, ale jeszcze mało znany Polak i muzyk" ; Kompleks zajęć dla studentów pt. "Piesni, muzyka i tańce różnych epok" / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Przykładowy repertuar pieśniowy do zabaw z piosenką ; Partytury i opisy działań twórczych uczniów ; Opisy i układy zabaw tanecznych dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Część trzecia: Zabawa w muzyce, pieśni i tańcu.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej