301776
Brak okładki
Książka
W koszyku
[Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna. Cele i metody wychowania. Formy pracy wychowawczej: oddziaływania werbalne, niewerbalne, doraźne. Wychowanie w procesie uczenia: udział uczniów w planowaniu lekcji, przygotowaniu i prowadzeniu lekcji, kontrola i ocena pracy uczniów. Nauczyciel: zmieniający się model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedeutologicznej, style i postawy w pracy wychowawczej, rola nauczyciela w integrowaniu procesu wychowawczego. Szkoła jako środowisko wychowawcze: szkoła jako system społeczny, klasa jako grupa społeczna, współdziałanie szkoły z innymi instytucjami. Udział uczniów w życiu szkoły i klasy: imprezy, uroczystości, tradycje, prace uczniów, wycieczki. Rodzina jako środowisko wychowawcze: typy rodzin a proces wychowawczy, funkcje rodziny i ich przemiany, postawy rodzicielskie i ich wpływ na wychowanie. Trudności wychowawcze: znaczenie i istota, przejawy, przyczyny, sposoby pracy wychowawczej w przezwyciężaniu trudności. Sposoby rozpoznawania sytuacji szkolnej uczniów: rozpoznawanie czyli diagnoza, typy diagnoz, sposoby poznawania uczniów i ich sytuacji wychowawczej]
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
[Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna. Cele i metody wychowania. Formy pracy wychowawczej: oddziaływania werbalne, niewerbalne, doraźne. Wychowanie w procesie uczenia: udział uczniów w planowaniu lekcji, przygotowaniu i prowadzeniu lekcji, kontrola i ocena pracy uczniów. Nauczyciel: zmieniający się model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedeutologicznej, style i postawy w pracy wychowawczej, rola nauczyciela w integrowaniu procesu wychowawczego. Szkoła jako środowisko wychowawcze: szkoła jako system społeczny, klasa jako grupa społeczna, współdziałanie szkoły z innymi instytucjami. Udział uczniów w życiu szkoły i klasy: imprezy, uroczystości, tradycje, prace uczniów, wycieczki. Rodzina jako środowisko wychowawcze: typy rodzin a proces wychowawczy, funkcje rodziny i ich przemiany, postawy rodzicielskie i ich wpływ na wychowanie. Trudności wychowawcze: znaczenie i istota, przejawy, przyczyny, sposoby pracy wychowawczej w przezwyciężaniu trudności. Sposoby rozpoznawania sytuacji szkolnej uczniów: rozpoznawanie czyli diagnoza, typy diagnoz, sposoby poznawania uczniów i ich sytuacji wychowawczej]
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej