306980
No cover
Book
In basket
[Problematyka badań: "Czy realizowana przez ludzi starszych aktywność kulturalno-oświatowa sprzyja ich adaptacji do życia w starości?" Metoda i materiał badawczy. Teoretyczne koncepcje starości i starzenia się: tradycje refleksji nad starością; demograficzne aspekty procesu starzenia się, starzenie się i starość - konotacje definicyjne, biologiczne koncepcje starzenia się, psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne teorie starości, i starzenia się. Aktywność kulturalno-oświatowa i adaptacja seniorów do nowych warunków życia: aktywność i jej rodzaje. Aktywność kulturalno-oświatowa - przegląd definicji. Poziom aktywności kulturalno-oświatowej ludzi starszych w świetle dotychczasowych badań, funkcje aktywności wobec seniorów, sposoby adaptacji do starości. Warunki socjalne i budżet czasu seniorów: demograficzno-społeczna charakterystyka ludzi w wieku starszym, w ogólnej strukturze demograficznej kraju i województwa świętokrzyskiego, sytuacja materialna, warunki mieszkaniowe i zdrowie seniorów z województwa świętokrzyskiego. Stan rodzinny, jakość kontaktów społecznych i pomoc świadczona rodzinie. Budżet czasu wolnego i główne zajęcia seniorów. Aktywność kulturalna seniorów: zainteresowania i potrzeby kulturalne, aktywność rekreacyjna, hobbystyczna, odbiór sztuki i frekwencja ludzi starszych w instytucjach artystycznych, odbiór treści kultury masowej. Aktywnosć oświatowa seniorów: specyfika aktywności edukacyjnej seniorów, kształcenie systematyczne ludzi w podeszłym wieku, niesystematyczne, doraźne formy aktywności edukacyjnej badanych seniorów, samokształcenie. Rola aktywności kulturalno-oświatowej w adaptacji do starości. Postulowane kierunki działalności kulturalno-oświatowej z ludźmi starszymi. Istota grup samopomocowych. Domy kultury animatorem życia kulturalnego seniorów]
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Summary, etc.
[Problematyka badań: "Czy realizowana przez ludzi starszych aktywność kulturalno-oświatowa sprzyja ich adaptacji do życia w starości?" Metoda i materiał badawczy. Teoretyczne koncepcje starości i starzenia się: tradycje refleksji nad starością; demograficzne aspekty procesu starzenia się, starzenie się i starość - konotacje definicyjne, biologiczne koncepcje starzenia się, psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne teorie starości, i starzenia się. Aktywność kulturalno-oświatowa i adaptacja seniorów do nowych warunków życia: aktywność i jej rodzaje. Aktywność kulturalno-oświatowa - przegląd definicji. Poziom aktywności kulturalno-oświatowej ludzi starszych w świetle dotychczasowych badań, funkcje aktywności wobec seniorów, sposoby adaptacji do starości. Warunki socjalne i budżet czasu seniorów: demograficzno-społeczna charakterystyka ludzi w wieku starszym, w ogólnej strukturze demograficznej kraju i województwa świętokrzyskiego, sytuacja materialna, warunki mieszkaniowe i zdrowie seniorów z województwa świętokrzyskiego. Stan rodzinny, jakość kontaktów społecznych i pomoc świadczona rodzinie. Budżet czasu wolnego i główne zajęcia seniorów. Aktywność kulturalna seniorów: zainteresowania i potrzeby kulturalne, aktywność rekreacyjna, hobbystyczna, odbiór sztuki i frekwencja ludzi starszych w instytucjach artystycznych, odbiór treści kultury masowej. Aktywnosć oświatowa seniorów: specyfika aktywności edukacyjnej seniorów, kształcenie systematyczne ludzi w podeszłym wieku, niesystematyczne, doraźne formy aktywności edukacyjnej badanych seniorów, samokształcenie. Rola aktywności kulturalno-oświatowej w adaptacji do starości. Postulowane kierunki działalności kulturalno-oświatowej z ludźmi starszymi. Istota grup samopomocowych. Domy kultury animatorem życia kulturalnego seniorów]
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again