306999
Brak okładki
Książka
W koszyku
[Aspiracje dzieci i młodzieży w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Definicje aspiracji, rodzaje aspiracji, uwarunkowania psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne aspiracji. Przegląd dotychczasowych badań aspiracji. Pojęcie aspiracji w świetle Reformy Edukacji. Metodologia i organizacja badań oraz charakterystyka reprezentacji gimnazjalistów. Rodzinne uwarunkowania gimnazjalistów: pochodzenie społeczne, wiek, wykształcenie rodziów, dzietność w badanych rodzinach, warunki do nauki w rodzinie. Analiza pierwszych przeżyć związanych z powołaniem Gimnazjum: charakterystyka miejscowości, w których uczą się gimnazjaliści, pierwsze przeżycia wyniesione z Gimnazjum. Analiza doświadczeń wyniesionych z Gimnazjum: asymilacja do nowego środowiska, program nauczania w gimnazjum, odnalezienie się w roli gimnazjalisty, oczekiwania i oceny gimnazjum. Analiza aspiracji i zamierzeń zawodowych gimnazjalistów: zdolności, zainteresowania i plany w zakresie kształcenia, życiowe i zawodowe aspiracje badanych gimnazjalistów, uwarunkowania środowiskowe dla kształtowania aspiracji i wyboru zawodu. Ocena akceptacji dla gimnazjum i aspiracji badanych gimnazjalistów na tle uwarunkowań rodzinnych, szkolnych, środowiskowych i medialnych]
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
[Aspiracje dzieci i młodzieży w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Definicje aspiracji, rodzaje aspiracji, uwarunkowania psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne aspiracji. Przegląd dotychczasowych badań aspiracji. Pojęcie aspiracji w świetle Reformy Edukacji. Metodologia i organizacja badań oraz charakterystyka reprezentacji gimnazjalistów. Rodzinne uwarunkowania gimnazjalistów: pochodzenie społeczne, wiek, wykształcenie rodziów, dzietność w badanych rodzinach, warunki do nauki w rodzinie. Analiza pierwszych przeżyć związanych z powołaniem Gimnazjum: charakterystyka miejscowości, w których uczą się gimnazjaliści, pierwsze przeżycia wyniesione z Gimnazjum. Analiza doświadczeń wyniesionych z Gimnazjum: asymilacja do nowego środowiska, program nauczania w gimnazjum, odnalezienie się w roli gimnazjalisty, oczekiwania i oceny gimnazjum. Analiza aspiracji i zamierzeń zawodowych gimnazjalistów: zdolności, zainteresowania i plany w zakresie kształcenia, życiowe i zawodowe aspiracje badanych gimnazjalistów, uwarunkowania środowiskowe dla kształtowania aspiracji i wyboru zawodu. Ocena akceptacji dla gimnazjum i aspiracji badanych gimnazjalistów na tle uwarunkowań rodzinnych, szkolnych, środowiskowych i medialnych]
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej