303311
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera m.in. wyniki badań przeprowadzonych wśród dzieci siedmioletich z przedszkoli w Sandomierzu, Starachowicach, Pińczowie, Kazimierzy Wielkiej, Dębskiej Woli, Gosaniu, Słupi Nowej, Komorowie, Ratajowie, Zawichoście, Czyżowie i Linowej.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 158-166.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I Problem w literaturze. 1. Zjawisko akceleracji rozwoju i jego pedagogiczne konsekwencje. 1.1. Zagadnienie akceleracji rozwoju fizycznego i motorycznego. 1.2. Akceleracja rozwoju umysłowego i społeczno-emocjonalnego. 1.3. Współczesne poglądy na przyczyny występowania akceleracji rozwoju.akceleracji rozwoju. 2. Zagadnienie dojrzałości do rozpoczęcia nauki szkolnej. 2.1. Pojęcie dojrzałości szkolnej. 2.2. Rozwój badań nad dojrzałością szkolną. 3. Programowe założenia edukacji przedszkolnej w przygotowaniu dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole.
Zawiera: Rozdział II Metodologia badań własnych. 1. Uzasadnienie wyboru i tematu pracy. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Zmienne i ich wskaźniki. 3.1. Zmienne niezależne (Zn). 3.2. Zmienne zależne (Zz). 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze. 5. Czas, miejsce, organizacja i zakres badań. 6. Metody opracowania materiału empirycznego.
Zawiera: Rozdział III Porównanie warunków środowiskowych rozwoju dzieci badanych w latach 1972/1973 i 1992/1993. 1. Wprowadzenie. 2. Warunki środowiskowe rozwoju dzieci. 3. Udział dzieci w różnych formach wychowania przedszkolnego.
Zawiera: Rozdział IV Dojrzałość szkolna dzieci wstępujących do szkoły w latach 1972/1973 i 1992/1993 w świetle wyników testu dojrzałości szkolnej (DS1) B. Wilgockiej-Okoń. 1. Porównanie wyników ogólnego poziomu dojrzałości szkolnej badanych dzieci. 2. Poziom rozwoju umysłowego. 2.1. Gotowość do czytania. 2.2. Gotowość do pisania. 2.3. Wyniki analizy porównawczej gotowości do liczenia. 2.4. Poziom rozumowania. 3. Różnice zaobserwowane w poziomie dojrzałości szkolnej dzieci w okresie dwudziestu lat.
Zawiera: Rozdział V Poziom rozowoju społecznego badanych dzieci. 1. Ogólny poziom rozwoju społecznego badanych dzieci. 1.1. Stosunek badanych dzieci do poleceń i zadań. 1.2. Samodzielność badanych dzieci. 1.3. Współżycie i współdziałanie badanych dzieci. 2. Typy zachowań dzieci i porównywanie grup.
Zawiera: Rozdział VI Poziom rozwoju fizycznego i stan zdrowia dzieci rozpoczynających naukę szkolną w latach 1972/1973 i 1992/1993. 1. Poziom rozwoju cech somatycznych. 2. Stan zdrowia.
Zawiera: Rozdział VII Związek wybranych cech środowiska z dojrzałością umysłową i społeczną dzieci badanych w latach 1972/1973 i 1992/1993. 1. Środowisko a ogólny poziom dojrzałości umysłowej. 2. Środowisko a gotowość do czytania, pisania, liczenia i poziom rozumowania. 3. Środowisko a rozwój społeczny badanych dzieci.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski. 1. Warunki środowiskowe. 2. Rozwój umysłowy. 3. Rozwój społeczny. 4. Rozwój fizyczny. 5. Wnioski praktyczne wynikajace z badań. 6. Uwagi o charakterze ogólnym.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Publikacja zawiera m.in. wyniki badań przeprowadzonych wśród dzieci siedmioletich z przedszkoli w Sandomierzu, Starachowicach, Pińczowie, Kazimierzy Wielkiej, Dębskiej Woli, Gosaniu, Słupi Nowej, Komorowie, Ratajowie, Zawichoście, Czyżowie i Linowej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej