302432
Książka
W koszyku
Monografia podejmuje problematykę atrakcyjności fizycznej w społecznej przestrzeni Internetu oraz roli social media w kreowaniu tożsamości cielesnej. Celem opracowania jest zatem diagnoza znaczenia mediów społecznościowych dla samooceny, sposobów internetowej autoprezentacji oraz zachowań związanych z wyglądem ciała młodych dorosłych. W monografii zaprezentowano wyniki badań potwierdzających m.in., że dla ok. 30-40% młodych dorosłych media społecznościowe stanowią przestrzeń, która w istotny sposób wpływa na postawy względem własnego ciała. Są one bowiem miejscem kreowania własnego wizerunku, źródłem motywacji do podejmowania zachowań ukierunkowanych na poprawę wyglądu ciała i dbania o jego prezencję, ale także przestrzenią społecznych porównań odnoszących się do wyglądu własnego ciała. Autorka podkreśliła znaczenie kształtowania silnego Ja cielesnego oraz wewnętrznego umiejscowienia kontroli, potrzebę profilaktyki zaburzeń związanych z wizerunkiem ciała, interwencji psycho-edukacyjnych, a przede wszystkim roli edukacji zdrowotnej w kontekście podjętej w opracowaniu problematyki badawczej. Warto podkreślić innowacyjność oraz interdyscyplinarność podjętej problematyki badawczej. Publikacja ta wypełnia lukę w zakresie wyników badań i publikacji naukowych na temat znaczenia mediów społecznościowych dla ich samooceny, zachowań związanych z wyglądem ciała oraz autoprezentacji osób w okresie wczesnej dorosłości.
Status dostępności:
Kielce - Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 265342 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43260 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 329-359. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim i niemieckim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej