302385
Książka
W koszyku
(Engram)
Autor
Stokowska-Zagdan Elżbieta Redakcja Przybysz-Zaremba Małgorzata Redakcja Stepaniuk Joanna Redakcja Przybysz-Zaremba Małgorzata. Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży - zarys problemu Gardian-Miałkowska Renata. Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań Kazubowska Urszula. Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii Hetmańczyk Hewilia. Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym Lis-Zaldivar Anna. Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu Klimczyk Piotr (psycholog). Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej Fìlìpčuk Natalìâ Vasilìvna. Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie Skrocka Dorota. Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka Serdûk Oleksandr Sergìjovič. Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa Gebreselassie Jolanta. Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji Sielicka Edyta. Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych Pluskota Magdalena. Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania Radziwołek Marcin. Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania Gardian-Miałkowska Renata. Zapobieganie zachowaniom suicydalnym Bieńkowska Izabela. Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego Rugała Hanna. Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej Siedlaczek-Szwed Aleksandra. Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chil ball wsparciem oddziaływań logopedycznych Jałowiecka-Frania Agata (1975- ). Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chil ball wsparciem oddziaływań logopedycznych Miłek Katarzyna (pedagog). Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym Polok Krzysztof. Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education Szkoda Magdalena (1966- ). Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education Stopikowska Małgorzata (1970- ). Pomoc rodzinie i dziecku z FASD - okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych Rokoszewski Konrad (1975- ). Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 37.015.3 37.012 37.013.82 159.922.7
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.[Od wydawcy].
Status dostępności:
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264847 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44567 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49940, 49886 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53389 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31701 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28971 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie przy pracach.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego (Skierniewice)
Uwaga dotycząca języka
Jedna praca w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej