302823
Gra planszowa
W koszyku
111 : alarm dla Warszawy / [autor gry Karol Madaj, Tomasz Ginter ; inspiracja i konsultacja naukowa Marek Rogusz]. - Wyd. 3. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, cop. 2018. - 1 gra (plansza do gry, 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej, 3 myśliwce Luftwaffe, 2 bombowce Luftwaffe, 4 żetony chmur, 3 żetony maskujące, 3 kości strzału, 10 znaczników strzału, wskaźnik zużycia paliwa z zapinką) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 15x23x4 cm + instukcja (30 stron : ilustracje ; 20 cm).
111 jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę. Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra „111” nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej – „303”. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.
Status dostępności:
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 17 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Zawartość pudełka: 1 plansza, 9 dwustronnych żetonów z samolotami, 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej, 3 żetony maskujące, 3 kości strzału, 1 wskaźnik zużycia paliwa, 10 znaczników strzału, broszura z instrukcją i oprac. historycznym.
Czas gry 30 min.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej