á
â
ă
ä
ç
č
ď
đ
é
ë
ě
í
î
ľ
ĺ
ň
ô
ő
ö
ŕ
ř
ş
š
ţ
ť
ů
ú
ű
ü
ý
ž
®
€
ß
Á
Â
Ă
Ä
Ç
Č
Ď
Đ
É
Ë
Ě
Í
Î
Ľ
Ĺ
Ň
Ô
Ő
Ö
Ŕ
Ř
Ş
Š
Ţ
Ť
Ů
Ú
Ű
Ü
Ý
Ž
©
§
µ
Punktem wyjścia rozważań jest zwrócenie uwagi na wychowanie w rodzinie jako podstawę rozwoju człowieka i jego podmiotowości. Następnie omówiono zagadnienia samowychowania i autokreacji. Przedstawiono aksjologiczne i etyczne problemy wychowania i samowychowania oraz istotny wpływ aktywności wolnoczasowej na rozwój człowieka. Ponadto ukazano nauczyciela jako kreatora edukacji wyzwalającej, państwo jako podmiot wychowania patriotycznego oraz wartości kultury akademickiej w perspektywie pedagogicznej.
Publikacja jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Choć została napisana naukowym językiem i dotyczy raczej zagadnień teoretycznych skłania do refleksji i podejmowania prób wdrażania zaprezentowanych koncepcji w wychowanie w praktyce.
Joanna Bednarek - Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu